Saturday, December 17, 2011

Sedihku melihatnya (kes buang bayi)

Assalamualaikum, 

Sahabat terpanggil saya membuat enter ini.

Saya sebagai Sahabat anda saya ingin kita sentiasa ingat mengingati sesama kita agar tidak tengelam dalam nafsu yang begitu jahat hingga memusnahkan kehidupan kita..


lihatlah Sahabat gambar2 dibawah ini adakah kita tergamak dan berhak berbuat demikian adakah jiwa kita sudah tidak ada kasih sayang??






kejadiannya atas dasar cinta yang dibina,

tapi mengapa tergamak menyakiti ku? 
aku juga berhak menjadi manusia,
9 bulan aku menunggu untuk melihat dunia,
tapi kenapa bila baru sebentar aku melihat dunia,
tergamak ibu menghukum ku,

Tolong jangan mempersendakan gelaran Ibu,
kerana gelaran seorang Ibu adalah yang paling mulia disisi ALLAH S.W.T, -_-!




Bagaimanapun, kesedaran seseorang individu tetaplah yang paling utama. Kita sama dari semua pihak khususnya seluruh wanita Malaysia tanpa mengira bangsa dan agama, agar sama-sama beringat-ingat dan berjaga-jaga.

Jangan lagi sebagai wanita, kita rela dan mudah diperlakukan sewenang-wenangnya. Bukan sedikit kes yang timbul akibat sifat terlalu "mudah percaya" kepada individu-individu yang tidak bertanggungjawab.

Kukuhkanlah diri dengan jati diri wanita yang baik dan terpelihara. Kembalilah kepada ajaran agama, nescaya semuanya akan bahagia dan sejahtera.


0 comments:

Post a Comment


Terima Kasih Sudi Baca, Terima Kasih Sudi Komen :)

Share