TERINGIN SANGAT MENGHIBURKAN ANDA DENGAN LAGU-LAGU YANG KU SEDIAKAN UNTUK KALIAN.SALAM PERKENALAN DARI SAYA DEEJAY DNQARINAH DARI radionetwarga1sandakan RADIO ONLINE
There was an error in this gadget

Saturday, February 18, 2012

Kisah Mat Rempit



Pada suatu hari ada 2 orang mamat yang bernama oyoi dan jiui yang menunggang motor dari tempat yang begitu jauh (kampung pisang tanpa pokok) ingin ke bandar dengan niat untuk mencari kerja yang lama sudah mereka inginkan untuk keluar dari kampung tersebut,hasrat mereka hampir tercapai tapi memerlukan bujet untuk ke bandar dengan berbekalkan duit 22ringgit duit tersebut hanya cukup untuk mengisi minyak motor saja tapi mereka tetap ingin meneruskan hasrat untuk kebandar tanpa berfikir panjang. Dan mereka pun mulakan hasrat di awal pagi jam 5:00am motor pun berbunyi dengan 1 sebutan Bismillah (rempit alim) merekapun bertolak.Dikala matahari di atas kepala dan bontot sakit ketika membonceng ternyata perut mereka pun berbunyi dan tekak pun terasa kering.berapa ketika merentasi jalan ada kedai makan dan kedai runcit berdekatan tapi dalam fikiran mereka berdua duit hanya cukup untuk minyak motor saja untuk sampai ketempat yang mereka tuju.4minit selepas merentasi kedai dan gerai tadi ada sebuah rumah yang mengadakan majlis gilang-gemilang. tanpa berlengah lagi si oyoi pun memberhentikan motornya dan memandang kearah si jiui..

(perbualan)
oyoi: kamu rasa kah apa aku rasa??
jiui: aku mau rasa kalau kamu mau rasa....(gelak joke)
oyoi: kamu mau tau ka apa aku fikir sekarang ini...(dengan muka separuh serius)
jiui: kalau kamu kasitau aku,baru aku tau..(gelak sedikit takut)
oyoi:kamu ni kan aku serius ni..(muka marah ni)..begini apa kata kalau kita patah balik ke kedai runcit yang kita limpas tadi?
jiui:kenapa lagi?
oyoi:begini duit kita kan tinggal 22ringgit apa kata kita beli sampul surat baru kita isi duit 2ringgit kita pergi rumah ni makan baru kita salam pengantinnya bagi la itu sampul.
jiui:kepala hotak mu ni bagus juga...hehehe..

tanpa membuang masa mereka pun buat la seperti apa yang mereka rancang sebentar tadi,tanpa segan silu masuk kerumah tadi bersalaman dengan 2 mempelai yang tidak mereka kenali sana sekali dan makan sepuas hati..hampir 15minit juga mereka di sana.tanpa lengah terus beredar dengan muka happy kerana kenyang Alhamdulillah dan meneruskan perjalanan mereka..

Tiada kaitan dengan mana-mana orang yang hidup atau yang sudah goal,kalau ada pun kebetulan saja tu..

(Moral of the Story is) 

kalau dalurat buli bha jangan selalu....lareeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...

0 comments:

Post a Comment


Terima Kasih Sudi Baca, Terima Kasih Sudi Komen :)

Share